Před započetím své spolupráce s POE POE neměl Martin Horák žádnou zkušenost v gastronomii, věnoval se elektroinstalaci v automobilovém průmyslu a podnikání v oboru autodopravy. Když se však rozhodoval, co chce v profesním životě dál, věděl, že chce nějakou změnu.
Martin Horák svou spolupráci s POE POE nezačal jako franšízant, ale jako zaměstnanec na pobočce v Brně na Masarykově ulici. Zde působí dodnes jako hlavní manažer.
Koncept POE POE představoval pro Martina Horáka přelomovou novinku na českém trhu. Když viděl na vlastní oči, jaký zájem vzbudila pobočka v Brně a jak celý systém funguje, měl jasno.
Nabídka POE POE je odlišná už jen tím, že na evropském trhu nic podobného nebylo a ani nyní není…
Hlavní myšlenkou POE POE je poskytovat kvalitní jídlo za velmi nízké ceny v příjemném a moderním prostředí.
Martina Horáka nejvíce zaujala gastronomická technologie výroby daných produktů POE POE, která umožňuje na jednu stranu velkou kapacitu výroby s minimem zaměstnanců. Martin Horák v tom vidí obrovskou výhodu oproti klasickému podnikání v tomto oboru a rozdíl oproti konkurenci. Další nespornou výhodou jsou podle něj individuální ceny od dodavatelů a velké zpětné bonusy, které má díky centrále zajištěné a díky nim může nabízet nízké ceny, které jsou opravdu bezkonkurenční.
Kvalita a čerstvé potraviny, čistota, moderní interiér a nízké ceny jsou důvodem, proč se zákazníci do POE POE vrací…
V POE POE se řídí heslem: „Když se zaměřujete na sebe, rostete, když se zaměřujete na konkurenci, konkurence roste.“
Martin Horák již čtvrtým rokem provozuje jako franšízant pobočku v Hodoníně a do budoucna plánuje otevření další pobočky v Brně. Než však otevřel svou první restauraci POE POE, předcházela tomuto kroku celá řada nezbytností, které bylo třeba zařídit.
Než jsem otevřel svoji první restauraci POE POE, musel jsem založit společnost s ručením omezeným, vyhledat a následně zajistit komerční prostor, který by byl vhodný pro restauraci POE POE. Také bylo potřeba zajistit podepsání nájemní a franšízové smlouvy, financování celého projektu a jeho následnou realizaci včetně stavebních úprav a vyřízení nutných povolení, školení personálu atd.,“ vysvětluje Martin Horák kroky, které musel učinit před otevřením svojí první pobočky.
„V Hodoníně mám vytvořený funkční tým lidí, do kterého jsou zapojeni mí rodinní příslušníci, kteří mají na starosti kompletní provoz. Díky tomu jsem mohl v Brně zůstat i nadále jako hlavní manažer. Na pobočku jezdím ovšem i tak několikrát týdně a provádím rutinní kontrolní činnost,“ vysvětluje Martin Horák, jak lze skloubit práci manažera s franšízou.
Všem zájemcům o podnikání formou franšízingu Martin Horák radí, aby se zaměřili na obor, který je jim blízký a bude je bavit – což je z dlouhodobého horizontu to nejdůležitější. A pokud si již vyberou směr, tak ať si domluví schůzky s franšízory konceptů a vrhnou se na první kolo jednání, zjišťování informací a porovnávání, protože osobní kontakt je při výběru franšízy velmi důležitý.