Svou kariéru u tohoto franšízového konceptu odstartoval již v roce 2013, kdy začal pracovat jako brigádník v uherskohradišťské pobočce Poe Poe. Vedení sítě si všimlo jeho vysokého pracovního nasazení a nabídlo mu práci v největší pobočce v Brně, kam přešel v roce 2015 na pozici hlavního manažera pobočky. „Po roce působení na této pozici, jsem začal přemýšlet o možnosti otevřít si svoji vlastní pobočku Poe Poe,“ popisuje Martin Horák s tím, že v tom momentě začal s hledáním vhodné lokality, která by splňovala podmínky pro franšízu Poe Poe. Komerční prostor, který splňoval veškeré požadavky, se nakonec objevil v Hodoníně.
Jeho franšízová pobočka zahájila provoz v roce 2016. Jejímu otevření však předcházela celá řada nezbytností, které bylo třeba zařídit. Na Martina Horáka tak čekalo založení společnosti s ručením omezeným, podepsání nájemní smlouvy, pak také franšízové. Nutné bylo také zajistit financování celého projektu a jeho následná realizace včetně stavebních úprav, které bylo třeba provést. Důležitou součástí příprav pak bylo i nalezení těch správných zaměstnanců, díky nimž bude podnik v Hodoníně úspěšný.
O tom, že se mu to podařilo, svědčí fakt, že zájem, jaký provozovna Poe Poe po svém otevření, u zákazníků vyvolalo, byl nad očekávání silný. „Počítali jsme s tím, že zájem ze strany zákazníků bude narůstat postupně. To, jak byl zájem abnormálně silný, nás opravdu překvapilo,“ říká Martin Horák, který se kromě provozování vlastní franšízové pobočky věnuje i práci v již zmíněné brněnské, kde stále pracuje jako hlavní manažer. Dobrou zprávou pak je, že zájem ze strany zákazníků neupadá, ba naopak, stále roste. Podle Horáka si cestu do hodonínské pobočky najde ročně čím dál více strávníků.
Kontroly v přátelské atmosféře
Ve svém podnikání Martin Horák velmi oceňuje výhody, které mu franšízová spolupráce se zavedeným konceptem, přináší. Při startu svého podnikání se mohl opřít o pomoc franšízora, což každému začínajícímu podnikateli opravdu zjednoduší jeho rozjezd. Majitel hodonínské franšízy od poskytovatele licence získal mimo jiné pomoc se zajištěním financování své pobočky, ale nejen to. Dostalo se mu také pomoci při výběru a následné úpravě prostoru a samozřejmě byl zahrnut do dodavatelsko-odběratelského řetězce, díky čemuž se v rámci centrálního nákupu surovin může dostat k cenám a podmínkám, ke kterým by se jako samostatný provozovatel restaurace bez silného partnera v zádech nedostal.
Pro někoho však může být dohled centrály určitým problémem, kvůli němuž o podnikání v rámci franšízové sítě ani neuvažuje, nebo případně je důvodem pro opuštění franšízové sítě. Martin Horák to tak však nevidí. „Franšízant by si měl uvědomit, že dozor z centrály je jen pro jeho dobro a napomáhá správnému fungování jeho provozovny. Kontroly probíhají namátkově, nesou se v přátelském duchu a případné nalezené problémy se řeší hned,“ vysvětluje s tím, že další výhodou kontrol je, že franšízant díky nim získá jistotu, že v jeho provozovně je vše v pořádku i během jeho nepřítomnosti, například, když je na zasloužené dovolené. Také díky tomu pak mohou franšízanti dále růst a případně uvažovat o rozšíření svého podnikání.
Zdá se, že podnikání pod hlavičkou Poe Poe Martinu Horákovi vyhovuje. A jaké jsou jeho další plány? Jak již bylo uvedeno, stále se věnuje jak řízení provozu své vlastní pobočky Poe Poe v Hodoníně a zároveň pracuje jako hlavní manažer pobočky v Brně. Do budoucna by však chtěl svou spolupráci s touto značkou ještě rozšířit a společně s vedením otevřít další velkou provozovnu Poe Poe v Brně.